Třída 4.E

Třídní učitel:

Mgr. Martina Václavková

 tel: 251001790
 mavaclavkova@zscernos.cz

Aktuálně ze třídy

“Obávám se dne, kdy vývoj technologie předčí vzájemné lidské vztahy.“

Motem představení, na které jsme se v pátek vydali do divadla Metro, je citát Alberta Einsteina: “Obávám se dne, kdy vývoj technologie předčí Vzájemné lidské vztahy. To potom svět bude mít generaci idiotů.“ Zajímavě a poutavě připravené představení nás vzalo na výlet do skutečného i virtuálního světa – Na výlet do iSvěta. Ukázalo nám, jak moderní technologie ovlivňují náš život. Mohou nám pomáhal, ale pokud člověk přestane kontrolovat jejich vliv, stanou se naším pánem. Tímto představením jsme navázali na náš loňský třídní projekt Dobrý sluha, špatný pán, v němž jste se zabývali komunikací a vlivu moderních technologii na ni. Představení se…

Bruslíme, hurá!

Dnes jsme začali v rámci tělesná výchovy bruslit. Děti bruslí na zimním stadionu pod vedením zkušených trenérů. I při první hodině tohoto školního ruku bylo vidět, že většina nabyté dovednosti nezapomněla a můžeme pokračovat v jejich zdokonalování. VYHNALI JSME MYŠI Z BRUSLÍ, VYTÁHLI HELMY ZE SKŘÍNĚ. PO ROCE JE TO TU OPĚT, HURÁ! MY ZAS BRUSLÍME. TESTUJEME NA SVÉM TĚLE, CO VŠECHNO UŽ DOKÁŽE. JAKÝ VLIV NA NÁS MÁ, PŘITAŽLIVOST ZEMSKÁ UKÁŽE. ŽE V PEVNÉM STAVU VODA KLOUŽE, TO UŽ DÁVNO VÍME. PO TRÉNINKU S CHUTÍ VELKOU CELOU SVAČINU SNÍME. LÍCE NÁM JAK ZRALÁ JABLÍČKA OD CHLADU ZÁŘÍ. RADOST JE…

Výlet pod mořskou hladinu

v pátek jsme se vydali na výlet pod hladinu oceánu. Mnohým se splnil sen, při vyučování mohli ležet. Shlédli jsme program v mobilním planetáriu, které za námi přijelo až do školy. Nad našimi hlavami se odehrálo dobrodružství na korálovém útesu. Formou příběhu jsme si zopakovali děje v oceánech a seznámili se s mořskými živočichy, kteří v korálových útesech žijí.  Po skončení programu pod kupolí planetária jsme pracovali s pracovními listy a o problematice vodstva jsme si povídali. Bylo to příjemné doplnění učiva.       MOBILNÍ PLANETÁRIUM… ROSTE V NAŠÍ TĚLOCVIČNĚ  

Trochu skutečnosti a trochu pohádky = pověst

Kdo by neznal nějakou pověst. Určitě každý. My se pověstem věnujeme ve vlastivědě, českém jazyce i výtvarné výchově. Pověsti jsme si četli, poslouchali je, dramatizovali, řešili jsme kvízy i ilustrovali jsme je. Dnes jsme se vydali do Bukové u Příbrami své znalosti uplatnit při programu o starých českých pověstech. Programem nás provázel Praotec Čech. Chvílemi to vypadalo, že díky tomu, co si děti zapamatovaly s našich předcházejících aktivit, provázejí Praotce pověstmi ony. Efektivně se zapojovaly a dokázaly, že tahle oblast jim není cizí. Mnozí  mají tyto dávné příběhy opravdu v malíčku. To nám udělalo velkou radost. Děti od Praotce dostaly velkou…

Pravěk v Praze

Dnes jsme se vydali do pravěku. Naše cesta směřovala do Muzea hlavního města Prahy, kde nás čekal program Pravěk v Praze. Z počátku to vypadalo, že se do předhistorického období nestihneme dostavit včas. Měli jsme však štěstí a i přes nepřízeň vlaků jsme to zvládli. Ještě před zahájením programu v muzeu jsme si prohlédli zajímavou venkovní výstavu Srpen 1968 v Praze. Popovídali jsme si o stěžejních meznících a datech v historii naší republiky. V muzeu nás čekal milý průvodce. Vzal nás na výpravu do pravěkých dob. Pohybovali jsme se v expozici pravěk a společně  jsme se stali archeology, kteří zkoumají…

Záložka spojuje školy

Zapojili jsme se do mezinárodního česko – slovenského projektu Záložka spojuje školy. Loni jsme se účastnili také a záložky se dětem velmi podařily. Letošním tématem záložek je : Pohádky, bajky a pověsti a příběhy neznají hranice. Téma pro výtvarné zpracování je velmi široké a nabízí mnoho možností. Před vlastním výtvarným ztvárněním jsme si připomněli charakteristiky jednotlivých žánrů. Převyprávěli jsme si některé bajky a báje a pak jsme se s chutí pustili do tvoření. Na přední straně děti kreslily výjev z báje, bajky nebo pověsti. Asi nejoblíbenější se ukázaly postavy z řeckých bájí a českých pověstí. Rub záložky děti využily k…

„Písmo je řeč, na kterou se můžeme koukat“, odpověděl Miki.

Dnes jsme se vydali plni očekávání do školní knihovny za paní knihovnicí, která pro nás připravila program o vzniku a vývoji písma. Nejdříve bylo nutné se zamyslet, k čemu písmo je dobré, zda je důležité, co to vlastně písmo je. Nejlépe podstatu písma vystihl Miki. „Je to věc, kterou se dorozumíváme, řeč na kterou se můžeme koukat. Někdy je důležitější než řeč, jde na to kouknout znovu.“ Za tuto definici si vysloužil bouřlivý potlesk. Povídali jsme si o tom, kdy, kde a jaké písmo vzniklo, na jaké materiály se psalo a čím.  Ukazovali jsme si, jak písma vypadala. Paní knihovnice…