
💌 Milí páťáci,
čeká nás týden plný objevování a tvoření. Vydáme se do renesance – do 16. a počátku 17. století. Poznáme významné osobnosti té doby a vytvoříme o nich vzdělávací lapbooky, které si navzájem představíme.
V češtině si zopakujeme slovesa, naučíme se podmiňovací způsob a napíšeme slíbený diktát. V matematice nás čekají slovní úlohy a dělení, budeme pracovat samostatně i ve skupinkách.
Ve vlastivědě poznáme počátky vlády Habsburků a naučíme se rozeznat renesanční sloh. V přírodovědě budeme pokračovat v tématu živé a neživé přírody.
V angličtině si připomeneme, co děláme pravidelně a co právě teď, naučíme se nová slovíčka, začneme si tvořit slovníček a čeká nás i poslech.
V pracovních činnostech začneme tvořit vlastní knihu – navrhneme titulní stranu, využijeme kaligrafii a můžeme si odlít pečeť.
V hudební výchově si zazpíváme a poznáme renesanční hudbu.
V pátek nás čeká akce Ukliďme Česko, kterou zakončíme bowlingem ve Všenorech a společným obědem.
Těším se na vás a na všechno, co spolu tento týden zažijeme!
Vaše paní učitelka
Lucie 🌟
🏷️ Téma týdne: Renesance, počátky vlády Habsburků, osobnosti a výroba knihy
📚 Český jazyk
- Úvod do sloves – osoba, číslo, čas, podmiňovací způsob
- Rozdíl mezi vypravováním a popisem, přirovnání
- Tvorba vět v různých časech
- Práce s textem z kapitoly Vynalézali
- Pravopis: koncovky podstatných jmen, slova příbuzná, shoda podmětu s přísudkem
- čtvrtek: tématický diktát
- Pracovní sešit: str. 8/cv. 1,2; str. 9/cv. 3,4 (rychlíci: rébus cv. 5); str. 10/cv. 7; str. 11/cv. 11
🧮 Matematika
- Slovní úlohy a dělení
- Práce samostatně i ve skupinkách
- Středa: desetiminutovka – slovní úloha, dělení, závorky
- Pracovní sešit: str. 4/ cv. 7 všichni, str. 6/cv. 2,5,7 str. 8/cv. 3, + navíc kdo chce cv. 9, str. 10/cv. 1,3
🌍 Vlastivěda + Architektura
- Renesance a počátky vlády Habsburků
- Významné osobnosti – skupinová práce, tvorba vzdělávacích kartiček
- Čtvrtek: prezentace skupin
- Architektonické slohy – opakování v pracovním sešitě str. 3
- Románský (11.–12. stol.) – silné zdi, rotundy
- Gotický (13.–15. stol.) – lomené oblouky, katedrály
- Renesanční (15.–17. stol.) – sloupy, arkády, symetrie
🌿 Přírodověda
- Pokračování tématu: živá a neživá příroda
🎶 Hudební výchova
- Seznámení s renesanční hudbou
- Písničky na přání s kytarou
🇬🇧 Anglický jazyk
- Přítomný čas prostý a průběhový – co dělám pravidelně vs. právě teď
- Tvorba vět, práce s textem
- Slovní zásoba – opakování + učení sloves v minulém čase
- Tvorba slovníčku
- Čtení
🛠️ Pracovní činnosti
- Začátek tvorby vlastní knihy – titulní strana
- Kaligrafie, pečeť
🧠 Etická výchova
- práce s kolektivem, spolupráce, reflexe
🏃 Tělesná výchova
- Obuv na ven i dovnitř
- V případě pěkného počasí – venkovní aktivity
✅ Pátek
- Akce Ukliďme Česko
- Zakončení týdne: bowling ve Všenorech a společný oběd
💬 Citát na závěr
„Kdo hledá, ten najde. Kdo se učí, ten poznává.“
– Rudolf II.