Český jazyk |
Sluchová paměť a rozlišování hlásek
-
vyvození a upevnění hlásky S, s, M, m (rozlišení tvaru, sluchová diferenciace)
-
hry na rozpoznávání první/poslední hlásky ve slově
-
„slovní řetěz“ – tvoření slov na poslední hlásku
-
rozlišování krátké a dlouhé slabiky (např. rytmizace slov: má–má, mas–maso)
-
poslech krátkého příběhu + otázky k obsahu
Zraková paměť a orientace
-
Kimova hra s písmeny a obrázky začínajícími na S a M
-
třídění obrázků podle hlásky
-
orientace na ploše: vlevo/vpravo, nahoře/dole (hry na tabuli, v pracovních listech, pohybové hry v prostoru)
Uvolňovací cviky a grafomotorika
-
vodorovné, svislé a šikmé čáry, vlnovky, osmičky, ….
-
list lípy/srdcovka, horní zátrh, prodloužený horní zátrh
-
velké kruhy a spirály do vzduchu
-
kreslení v rytmu říkanek nebo písniček (spojení rytmizace a grafomotoriky)
Práce v učebnicích
-
-
Živá abeceda str. 25–35
-
Moje první psaní str. 8–9, 12–17
-
Procvičovací karty (zaměření na S, M a orientaci)
|
Matematika |
Počítání do 5
-
hry s předměty, prsty, poskoky
-
přiřazování číslice k počtu
Psaní číslic 1–5
Porovnávání 1–5
Orientace v prostoru/ploše
Práce v učebnicích
- psaní a počítání v PS Matematika 1. díl, str. 18–25
|