Milí mořeplavci,
plujeme společně pozvolna a dopluli jsme až na přelom 14. a 15. století. Zakotvili jsme u rodu Lucemburků, který převzal vládu v naší zemi po Přemyslovcích. V tomto projektovém vyučování jsme si pověděli nový příběh, abychom měli souvislosti, proč tomu tak bylo. V lednu bylo projektové vyučování zaměřeno na nový stavební sloh této doby, na GOTIKU. Gotikou Vás provedl Ondra, tatínek Cliffa.
Tato centra aktivit byla hodně o Karlu IV., který byl nejvýznamnějším panovníkem této doby.
Zde vkládám na zopakování odkaz na dokument, který jsme si společně pouštěli.
prezentaci, ze které jsme čerpali při práci Karel IV. | Prezentace (prezmania.cz)
V matematice jsme si osvěžili paměť a luštili šifry, které nám pomohly zapamatovat si letopočty, které jsou pro tuto dobu důležité.
V češtině jsme si přečetli o životě Karla IV. a dozvěděli jsme se, co je to životopis. V rámci centra psaní jsme si zkusili jeho životopis ve skupinkách napsat. Každý měl za úkol napsat část jeho života. K dispozici byla prezentace z jeho života, také chytré knihy. Na různých textech jsme si zopakovali vlastní a obecné názvy, také pravopis na opravě textů z tabule.
V centru objevů jsme nezapomněli na jeho významné stavby. Každý člen skupinky měl jednu jeho stavbu a měl za úkol najít co nejvíce informací o této stavbě a seznámit s informacemi ostatní.
V centru čtení jsme se zaměřili na práci s textem. Dostali jsme různé články obsahující zajímavosti o Karlu IV., Pomocí metody RYBÍ KOST ( odpověď na otázky: KDO, KDE, KDY, CO, JAK A PROČ ) jsme se naučili pracovat lépe s textem a získávání informací, které jsme se dočetli. Sdílením článků jsme se obohatili úplně všichni. Na toto centrum jsme šli do knihovny a děkujeme paní knihovnici za tuto skvělou dílnu čtení.
V ateliéru jsem si zkusili nakreslit portrét Karla IV. Zopakovali jsme si tak, co je to osová souměrnost a zdokonalili se v kresbě lidského oka a také lidského obličeje vůbec. Za odměnu si každý mořeplavec mohl zkusit odlít svou pečeť z vosku. Holky pak mohly plést náramky z bavlnek a kluci si mohli slepit svou lodičku. Zde si každý mohl odpočinout od spolupráce a vytvořit si něco vlastního.
V rámci vlastivědy jsme se seznámili s tím, co je to heraldika a ve skupince si mořeplavci vytvořili společný erb. Museli se domluvit na tom, co jejich erb vyjadřuje a následně ho představit ostatním. Spolupráce byla nevyhnutelná. 🙂 S erby nám pomohla maminka Elly. Děkujeme 🙂
V hudební výchově jsme si pověděli něco o hudbě středověku.
galerie fotek z center aktivit:
Mořeplavci měli za úkol zjistit něco více o svém rodu 🙂
Zde je galerie těch nejpěknějších rodokmenů