Kostky pro děti (Bricks4kidz) – úterý 13.00-14.00 hod – lektorka Mirka Slámová
Věda nás baví – úterý 14.00-15.00 hod – lektorka Kamila Vondráčková
KOSTKY pro děti![Bricks 4 Kidz - Czech Republic]()
Tyto kurzy rozvíjí stavební, strojírenské a technologické koncepty pomocí kostiček stavebnice LEGO ®.
Kurzy pořádáme pod heslem Bricks 4 Kidz®:
We Learn (Učíme se), We Build (Stavíme), We Play (Hrajeme si).
- Učíme se – lektor prezentuje 5 – 10 min lekci na dané téma (např. Větrný mlýn – vynález, přenos, energie, soukolí, hřídel).
- Stavíme – žáci konstruují model určený pro dané téma, krok za krokem pomocí návodu.
- Hrajeme si – žáci rozvíjejí svou vlastní kreativitu právě v čase, který mají na hru.
- K postavení modelu používáme sadu Bricks 4 Kidz®, která je založena na stavebnici LEGO®.
- Na úvod hodiny diskutujeme s žáky o modelu, který budeme stavět.
- Každý týden pracují žáci na novém projektu, jednotlivé modely jsou řazeny do tematických okruhů (např. stroje, stavby, přírodní katastrofy, zákony fyziky, poznávání vesmíru) a umožňují žákům osahat si základní principy fungování přístrojů a objevovat základní fyzikální zákony.
- Během práce na projektu žáci pracují ve dvojicích a rozvíjejí své schopnosti komunikace a spolupráce.
- Po dokončení modelu stráví děti zbytek hodiny upravováním svých modelů a porovnáváním výsledků jednotlivých dvojic.
Cíle:
- Podporovat u dětí schopnost řešit problémy, rozvíjet jejich smysl pro poznávání mechanického fungování modelů a dát jim příležitost kreativně se vyjadřovat.
- Poskytovat žákům vzdělání formou zábavy při objevování základů strojírenství a architektury.
- Pomáhat žákům pochopit, že věda, stavitelství a strojní obory mohou být jednou náplní jejich studia či pracovní kariéry.
- Rozvíjí sociální a citové dovednosti, např. trpělivost, skupinovou kooperaci a komunikaci během práce na projektu.
- Práce na dokončování projektu rozvíjí cílenou vytrvalost dětí a učí je sebevědomí.
Dětem bude poskytnut všechen potřebný materiál a pomůcky.
Věda nás baví
Žáci v kroužku provádějí experimenty zabývající se např. magnetismem, vulkanismem, mechanickou energií, vlastnostmi kapalin, plynů a pevných látek a mnoha jinými jevy kolem nás. Srozumitelnou formou je žákům vysvětlena teorie a principy fungování jevů, které si následně ověří na jednoduchých experimentech, např. si postaví sopku, přistávací modul z balonků, jednoduchý kompas apod. To vše s důrazem na využití nabytých znalostí v praktickém životě.
Experimenty jsou navrženy pro žáky prvního stupně, nejsou tedy nebezpečné ani složité. Při experimentech používáme běžně dostupné materiály jako špejle, kancelářské sponky, balonky, brčka apod.
- Pro zvídavé žáky prvního stupně, od 1. do 5. třídy ZŠ.
- Skupinová výuka (ZŠ: 10-15 dětí, vědecké týmy 3-5 členů).
Dětem bude poskytnut všechen potřebný materiál a pomůcky.