PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD 23. 3 – 27. 3. 2020 (6. roč.) |
Třída: 6. B – Marek Jeřicha
|
Český jazyk |
– sledujte (kdo můžete) instagram Červená propiska – zkoušejte si jejich pondělní diktáty – prostudujte následující odkazy a udělejte si z nich zápis do sešitu (můžete zkrátit, vytisknout nebo přepsat), tato látka by pro vás neměla být nová, kdo se v tomto pravopise orientuje, může si udělat opravdu jen krátkou poznámku https://www.cervenapropiska.cz/2020/01/sebou-vs-s-sebou.html https://www.cervenapropiska.cz/2019/04/jiji-nini.html https://www.cervenapropiska.cz/2019/04/psani-mneme.html
Snažte se, je na známky (i když s nízkou hodnotou).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matematika a informatika |
M Jak vám to jde? V tomto týdnu si vyzkoušíte, jak vám jde dělitelnost a začneme s osovou souměrností
(rodičům, kteří mají zájem, opět pošlu správné výsledky).
Všechny vás zdravím. Případné dotazy ráda zodpovím lkonradova@zscernos.cz
INF – zadání v příloze
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anglický jazyk | Výuka prostřednictvím Discord (vysvětlení látky z minulého týdne). Počitatelná a nepočitatelná podst. jména. Procvičování v uč. a prac. seš. viz Whatsapp. Gramatika Zadání další práce. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přírodopis | Přírodopis – 6. třída
Řád: 4) Ploštice
Zástupci: Kněžice zelená vážní škůdci hospodářských zvířat Ruměnice pospolná Znakoplavka – vodní ploštice Štěnice domácí – noční živočich, saje krev živočichům včetně člověka
Řád: 5) Rovnokřídlí
Zástupci: Kobylka zelená – nejznámější rovnokřídlý hmyz, kobylka je dravec a živí se jiným hmyzem, má velmi dlouhá tykadla Saranče – má krátká tykadla, na rozdíl od kobylek je býložravá, Cvrček – má dlouhá tykadla a je velmi plachý Krtonožka – 1. pár hrabavých končetin, pomocí kterých ryje v zemi podobně jako krtek
Procvičování
Vážky, stejnokřídlí, ploštice, vši, rovnokřídlí Krtonožka obecná, cikáda sedmnáctiletá, splešťule blátivá, ruměnice pospolná, cvrček domácí. Pěnodějka, štěnice domácí, kněžice zelná
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zeměpis | Seznam TV – Byl jednou jeden cestovatel – Livingstone (Afrika) – odkaz odeslán viz Whatsapp |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dějepis
|
1) Projděte si s pomocí přiložené prezentace Peloponéskou válku a utvořte si s její pomocí zápis do sešitu (postupujte podle návodu v prezentaci). 2) Připomínám stále trvající úkol s utvořením vlastního testu. Pokud je to ve Vašich možnostech tak vypracovaný test, klidně i jen nafocený, zasílejte na email: tjanos@zscernos.cz Děkuji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fyzika
|
Moc Vás děti zdravím, nejdříve si uděláme opravu a následně budeme pokračovat opakováním a další látkou. Prosím, zapište vše do sešitu.
převody délky – výsledky
Tak nejdříve opakujeme převody délky, opět kontrolu pošlu příště, převody si zapište do sešitu, nemusíte do tabulky, když si nebudete jistí správností výsledku, pište tužkou
Postup při měření délky 1/ Vybereme vhodné délkové měřidlo např. se stupnicí v cm, mm apd. 2/ Měřidlo přiložíme k měřenému předmětu, na stupnici hledíme kolmo. 3/ Odečteme výsledek, obvykle je délka mezi dvěma dílky, v tom případě zaokrouhlíme tak, jak jsme zvyklí z matematiky. 4/ Stanovíme odchylku měření = polovina nejmenšího dílku na stupnici použitého měřidla. Např. máme-li měřidlo v mm, nejmenší dílek je 1 mm, pak odchylka měření je jeho polovina, tedy 0,5 mm. Tuto odchylku můžeme chápat jako maximální možnou chybu, které se při měření dopouštíme. Pamatuj! Každé měření je zatížené chybou, čím přesnější měřidlo máme, tím je chyba menší. Existuje způsob, jak chybu měření zmenšit téměř na nulovou hodnotu. Měření opakujeme několikrát např. 10- krát, výsledky sečteme a vydělíme počtem měření. Provedeme aritmetický průměr. Pozn. podívej se do učebnice- opakované měření délky |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výchovy |
VV – prosím váš hotový výkres z předchozího zadání vyfotit a poslat mi na e-mail jrychlikova@zscernos.cz (nejlépe dnes) Nejhezčí obrázky vyvěsím na stránkách vaší třídy
Nové zadání: (poslat do 3.4.) Vyzkoušej si techniku tečkování, tzv. „pointilismus“. Vyber si jednoduchý obrázek a předkresli na A4 tužkou. Potom pomocí barevných fixek vytečkuj. Tip: tam, kde chceš mít tmavší barvu, tedy stín, musíš teček udělat více. Posílám video na pomoc: https://www.youtube.com/watch?v=39bzzAzPS20 Obrázky k inspiraci lze googlit pod heslem “pointilism easy” ————————————————————————————————- HV: Projekt – Moje hudba (datum odevzdání 10. dubna)
Pozn.: Formát projektu je na tvém vlastním uvážení. Možnosti jsou: Word, Power Point, ručně napsané a vyfocené. Čím originálnější, tím lepší. Ve fantazii se meze nekladou! Projekt pošli na ksmidova@zscernos.cz a pokud splníš tyto jednoduché požadavky, odměna tě nemine J. Těším se!
OV – discord, výuka dle plánu
Informatika Ročník:6.Úkol:Zpracuj prezentaci na téma „Co mě baví“•Uveď alespoň 3 svoje největší záliby• Min. počet snímků sobsahem –5•Přechody pro všechny snímky•Animace všech obrázků, typ libovolný• Libovolný motiv Ulož si soubor snázvem „Jméno –Co mě baví“ Pošli soubor na adresu vyučujícího aliber@zscernos.cz Poznámka:Pro žáky, kteří mají doma přístup k PC
TV Milí žáci, tentokrát se v našich toulkách po historii českého sportu zaměříme na fotbal. Konkrétně na fotbalové EURO 2004. Vraťme se společně do doby, kdy jsme ještě byli ve fotbale konkurenceschopní a byla radost na náš národní tým pohledět.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1177823544-fotbalove-portske-s-prichuti-bronzu/
a tady máte ještě pár pěkných gólů jako bonus : )
https://www.youtube.com/watch?v=bKOTKHtbM54
Jinak se samozřejmě snažte zůstat pohybově aktivní. Běhejte, skákejte, házejte, kopejte.. Prostě se co nejvíc hýbejte.
Sportu zdar.
|
Další informace: |
|