Než se přihlásíte na online konzultace, tak si prosím, přečtěte tato pravidla.
- Vždy mluví pouze jeden. Tzn. v případě vzdáleného vyučování je to většinou vyučující.
- Všichni ostatní jsou tzv. „muted“, tj. mají vypnutý K vypnutí mikrofonu slouží ikonka vlevo dole na liště ZOOMu (symbol přeškrtnutého resp. nepřeškrtnutého mirkofonu). V ostatních programech (např. Skype) je většinou podobná ikonka také.
- Když někdo chce něco říci nebo je tázán, tak se na chvíli „odmutuje“ (zapne si mikrofon). Když domluví, tak se opět „zamutuje“ (vypne si mikrofon). Ve škole také přeci, když někdo chce něco říci, tak se dotyčný přihlásí.
Pozn. 1: Pokud se výše uvedená pravidla nedodržují, tak jsou často od ostatních účastníků / žáků slyšet zvuky z pozadí (štěkající pes, mlaskání při jídle / pití, hovory rodičů z pozadí, atd.). A to je pak velmi rušivé nejen pro vyučujícího, ale i pro ostatní.
Pozn. 2: Je vhodné / doporučené mít vždy ustanoveného tzv. „moderátora“ telekonference. Ten danou konferenci řídí, dává slovo jednotlivým účastníkům (kteří se na danou chvíli, co zrovna mluví, „odmutují“ (zapnou si mikrofon) a když domluví, tak se opět „zamutují“ (zapnou si mikrofon)).