Týdenní plán 15.-19.1.

Milí mořeplavci,

máme za sebou pololetní písemné práce z matematiky a češtiny. Tento týden nás čeká ještě písemné opakování z geometrie a také vlastivědy a přírodovědy. V češtině se budeme nadále věnovat mužskému rodu a jeho vzorům. V matematice si uděláme opravu pololetní písemné práce a budeme se kromě římských čísel věnovat početním operacím do 500 000 a také záporným číslům.

Někteří z vás ještě nepsali pololetní písemné práce, proto nebudeme tento týden psát diktát ani desetiminutovky. To však není důvod, abyste si doma samostatně počítání a pravopis neprocvičovali 🙂 !

Co nás čeká tento týden je poznačeno v tabulce. 🙂

PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD  15.1.-19.1. 
Třída: 4.D  
český jazyk procvičování: 
– opravujeme pololetní písemnou práci 
– procvičujeme podstatná jména rodu mužského a jeho koncovky 
– procvičujeme pády podstatných jmen procvičujeme slovní druhy 
– procvičujeme pravopis, který již umíme odůvodnit procvičujeme skladbu věty    

KDO NEPSAL POLOLETNÍ PÍSEMNOU PRÁCI, bude ji psát ve středu 17.1.  

Ve čtvrtek nosit vlastní knihu na čtení!!! 

učebnice: str. 62,63,66 
pracovní sešit str. 41, 42

pondělí 15.1.: oprava pololetní práce
úterý 16.1.: str. 62/cv. 8, 9 společně na tabuli
str. 63/cv. 11, str. 67/cv.24 – společné procvičování
pracovní sešit str. 41/cv. 7 samostatně, poté společná kontrola

středa 17.1. – oprava pololetní písemné práce ( kdo nebude psát opravu, bude mít na tabuli připravenou samostatnou práci na procvičení mužského rodu) + pracovní sešit str. 41/cv. 8, 42/cv. 11
čtvrtek 18.1. uč. str. 63/cv. 12, str. 67/cv. 22, pracovní sešit str. 42/cv. 9

V pátek 19.1. budete mít suplování, jedu na zkoušku:  
V rámci tvůrčího psaní si napíšete popis zimního sportu. Popis bude podle popisu viz tabulka v uč. na str. 64. Můžete si pomoci tím, že si ještě jednou přečtete text o Snowbordingu na str. 64. Váš popis nesmí být jen opsaný text z učebnice!  

zadání:  Popiš nějaký svůj oblíbený zimní sport. Můžeš k němu také uvést, který náš známý sportovec si tento sport vybral a reprezentuje v něm ČR. Pokud nevíš, kdo nás v tomto sportu reprezentuje, můžeš si informaci vyhledat na PC u nás ve třídě. Musíš mít však hotový svůj popis. Pokud máš vše hotovo, můžeš namalovat malou ilustraci k tomuto sportu. Text bude dlouhý podobně jako v učebnici.   
hodnocení:  Budu hodnotit délku textu, úpravu, množství chyb, dodržení formy (píšeme popis, ne vypravování) Dbej tedy také na pěkné písmo a správný pravopis. 
pro rychlíky:  
Pokud máš vše hotovo, můžeš si ve zbytku hodiny číst svou vlastní knihu. Pokud máš velmi rychle hotovo, nemáš vlastní knihu, vezmi si pracovní sešit a vypracuj str. 43 
matematika procvičování: 
– opravujeme pololetní písemnou práci  
– procvičujeme početní operace do 500 000  
– procvičujeme násobení, dělení, sčítání a odčítání, slovní úlohy  
– rovnice a zlomky, procvičujeme římské číslice  

KDO NEPSAL POLOLETNÍ PÍSEMNOU PRÁCI, bude ji psát ve čtvrtek 18.1.  
Ve středu 17.1. budeme psát geometrickou část. V ní bude také výpočet obvodu.

učebnice str. 53–55 Záporná čísla  
pracovní sešit str. 9, 10 
početník str. 24 – 26(ve škole budeme v početníku počítat každý den 10 minut, kdo nestihne ve škole, dopočítá doma za DÚ)  
Doporučuji počítat každý den doma samostatně 20 minut. Zapni si stopky a procvičuj. Uvidíš, že se budeš každý den zrychlovat!

Důležité!  Stranu 21 – 23 v početníku máme mít již mít všichni hotovou! Kdo nemá, musí dodělat!  “Kdo pravidelně počítá a procvičuje, matematika mu jde 😊!”  

pondělí 15.1.: oprava pololetní písemné práce
úterý 16.1.: trénujeme správný zápis vyšších čísel, trénujeme dělení z početníku ze strany 25 ( 2 568 : 4 =, 7 896 : 3 =, 1 016 : 4 =, 4 386 : 6 =, 7 848 : 9 =) – tyto příklady počítáme do sešitu, společně počítáme úlohu na sčítání do 500 000 (tuto úlohu máte v příloze) , následně pracujeme samostatně v uč. str. 54/cv. 16 a 17 viz. pracovní sešit str. 8 a 9 + 10min počítáme v početníku
středa 17.1.:
napíšeme si na známky geometrickou část ( počítáme obvod viz vzorový příklad, který jsme společně počítali ve třídě např. vypočítejte obvod zahrad – práce s textem, správný náčrt a následně výpočet obvodu) + rýsování: narýsovat rovnoběžky, kolmice, kružnici, důraz na přesnost a úhledné rýsování), vše jsme společně procvičovali

čtvrtek 18.1.: někdo psal opravnou písemnou práci
samostatná práce pro třídu:
4 příklady na odčítání a sčítání pod sebou do 500 000
pracovní sešit str. 10 – práce se závorkou a zápornými čísly
početník str. 25 2 sloupečky
početník str. 26 2 sloupečky

V pátek 19.1. si dáte za odměnu římské číslice 😊. Mám pro Vás připravený pracovní list. Budete mít suplování, já jedu na zkoušku.  
Kdo má hotovo, počítá v početníku. Mají mít hotovou stranu 24,25,26 – kdo má, může počítat dál.
Rychlíci mají Koumáka. Mohou si do něho jít počítat str. 120,121
anglický jazyk Dú – zopakovat dialog, kdo z něho nebyl zkoušen
– malý sešit stránka 17 
probereme – učebnice 65/5, 66 až 68 
přírodověda písemné opakování 16.1. – písemné opakování na téma Ekosystém lesa – probraná látka z učebnice   + zápis ze sešitu  

zpráva pro mořeplavce, kteří nemají hotovo a nevyšly jim písemné práce:
V rámci samostatného procvičování máme mít v pracovním sešitu hotovo:
str. 12, 14/cv. 2,3, str. 15, str. 16, str. 17/cv. 11
Kdo si toto nedodělá, dostane známku, která mu vychází. Toto doplnění doplní mořeplavcům nejen jejich znalosti, ale také získají jedničku. Ohledně známek vycházím z průměru v bakalářích. Komu vychází jednička, doplňovat nemusí, protože vše zná.
vlastivěda pondělí: písemné opakování 15.1. (písemné opakování na Kelty, Germány a Slovany – test ( výběr z možností A,B,C,D)     
Následně budeme pokračovat opakování.
Opakujeme Velkou Moravu a následně 1. Přemyslovce až do posledního Přemyslovce.

uč. str. 20 – 21, 22 – 23, 24 – 25, 26 – 27 a 28. Tuto látku máme probranou z center aktivit.
Všichni mají mít hotovo pracovní sešit str. 14 a 15

čtvrtek:
Jaký je náš stát – práce s mapou z učebnice str. 28-29 + krátký zápis do sešitu najdete na stránkách třídy v příloze

Tento týden nepíšeme minutovky ani diktát, trénovat však můžeš doma i tak. 😊  
Pravidelně čti vlastní knihu, ať můžeš dodat čtenářský deník za leden.  
Pravidelně nos svou knihu také do školy. Můžeš si číst na konci hodiny, pokud máš hotovo.  

Hodně sil a chuť do práce.

Vaše paní učitelka

14.01.2024