Milí mořeplavci,
máme za sebou pololetní písemné práce z matematiky a češtiny. Tento týden nás čeká ještě písemné opakování z geometrie a také vlastivědy a přírodovědy. V češtině se budeme nadále věnovat mužskému rodu a jeho vzorům. V matematice si uděláme opravu pololetní písemné práce a budeme se kromě římských čísel věnovat početním operacím do 500 000 a také záporným číslům.
Někteří z vás ještě nepsali pololetní písemné práce, proto nebudeme tento týden psát diktát ani desetiminutovky. To však není důvod, abyste si doma samostatně počítání a pravopis neprocvičovali 🙂 !
Co nás čeká tento týden je poznačeno v tabulce. 🙂
PLÁN UČIVA NA TÝDEN OD | 15.1.-19.1. |
Třída: 4.D |
český jazyk | procvičování: – opravujeme pololetní písemnou práci – procvičujeme podstatná jména rodu mužského a jeho koncovky – procvičujeme pády podstatných jmen procvičujeme slovní druhy – procvičujeme pravopis, který již umíme odůvodnit procvičujeme skladbu věty KDO NEPSAL POLOLETNÍ PÍSEMNOU PRÁCI, bude ji psát ve středu 17.1. Ve čtvrtek nosit vlastní knihu na čtení!!! učebnice: str. 62,63,66 pracovní sešit str. 41, 42 pondělí 15.1.: oprava pololetní práce úterý 16.1.: str. 62/cv. 8, 9 společně na tabuli str. 63/cv. 11, str. 67/cv.24 – společné procvičování pracovní sešit str. 41/cv. 7 samostatně, poté společná kontrola středa 17.1. – oprava pololetní písemné práce ( kdo nebude psát opravu, bude mít na tabuli připravenou samostatnou práci na procvičení mužského rodu) + pracovní sešit str. 41/cv. 8, 42/cv. 11 čtvrtek 18.1. – uč. str. 63/cv. 12, str. 67/cv. 22, pracovní sešit str. 42/cv. 9 V pátek 19.1. budete mít suplování, jedu na zkoušku: V rámci tvůrčího psaní si napíšete popis zimního sportu. Popis bude podle popisu viz tabulka v uč. na str. 64. Můžete si pomoci tím, že si ještě jednou přečtete text o Snowbordingu na str. 64. Váš popis nesmí být jen opsaný text z učebnice! zadání: Popiš nějaký svůj oblíbený zimní sport. Můžeš k němu také uvést, který náš známý sportovec si tento sport vybral a reprezentuje v něm ČR. Pokud nevíš, kdo nás v tomto sportu reprezentuje, můžeš si informaci vyhledat na PC u nás ve třídě. Musíš mít však hotový svůj popis. Pokud máš vše hotovo, můžeš namalovat malou ilustraci k tomuto sportu. Text bude dlouhý podobně jako v učebnici. hodnocení: Budu hodnotit délku textu, úpravu, množství chyb, dodržení formy (píšeme popis, ne vypravování) Dbej tedy také na pěkné písmo a správný pravopis. pro rychlíky: Pokud máš vše hotovo, můžeš si ve zbytku hodiny číst svou vlastní knihu. Pokud máš velmi rychle hotovo, nemáš vlastní knihu, vezmi si pracovní sešit a vypracuj str. 43 |
matematika | procvičování: – opravujeme pololetní písemnou práci – procvičujeme početní operace do 500 000 – procvičujeme násobení, dělení, sčítání a odčítání, slovní úlohy – rovnice a zlomky, procvičujeme římské číslice KDO NEPSAL POLOLETNÍ PÍSEMNOU PRÁCI, bude ji psát ve čtvrtek 18.1. Ve středu 17.1. budeme psát geometrickou část. V ní bude také výpočet obvodu. učebnice str. 53–55 Záporná čísla pracovní sešit str. 9, 10 početník str. 24 – 26(ve škole budeme v početníku počítat každý den 10 minut, kdo nestihne ve škole, dopočítá doma za DÚ) Doporučuji počítat každý den doma samostatně 20 minut. Zapni si stopky a procvičuj. Uvidíš, že se budeš každý den zrychlovat! Důležité! Stranu 21 – 23 v početníku máme mít již mít všichni hotovou! Kdo nemá, musí dodělat! “Kdo pravidelně počítá a procvičuje, matematika mu jde 😊!” pondělí 15.1.: oprava pololetní písemné práce úterý 16.1.: trénujeme správný zápis vyšších čísel, trénujeme dělení z početníku ze strany 25 ( 2 568 : 4 =, 7 896 : 3 =, 1 016 : 4 =, 4 386 : 6 =, 7 848 : 9 =) – tyto příklady počítáme do sešitu, společně počítáme úlohu na sčítání do 500 000 (tuto úlohu máte v příloze) , následně pracujeme samostatně v uč. str. 54/cv. 16 a 17 viz. pracovní sešit str. 8 a 9 + 10min počítáme v početníku středa 17.1.: napíšeme si na známky geometrickou část ( počítáme obvod viz vzorový příklad, který jsme společně počítali ve třídě např. vypočítejte obvod zahrad – práce s textem, správný náčrt a následně výpočet obvodu) + rýsování: narýsovat rovnoběžky, kolmice, kružnici, důraz na přesnost a úhledné rýsování), vše jsme společně procvičovali čtvrtek 18.1.: někdo psal opravnou písemnou práci samostatná práce pro třídu: 4 příklady na odčítání a sčítání pod sebou do 500 000 pracovní sešit str. 10 – práce se závorkou a zápornými čísly početník str. 25 2 sloupečky početník str. 26 2 sloupečky V pátek 19.1. si dáte za odměnu římské číslice 😊. Mám pro Vás připravený pracovní list. Budete mít suplování, já jedu na zkoušku. Kdo má hotovo, počítá v početníku. Mají mít hotovou stranu 24,25,26 – kdo má, může počítat dál. Rychlíci mají Koumáka. Mohou si do něho jít počítat str. 120,121 |
anglický jazyk | Dú – zopakovat dialog, kdo z něho nebyl zkoušen – malý sešit stránka 17 probereme – učebnice 65/5, 66 až 68 |
přírodověda | písemné opakování 16.1. – písemné opakování na téma Ekosystém lesa – probraná látka z učebnice + zápis ze sešitu zpráva pro mořeplavce, kteří nemají hotovo a nevyšly jim písemné práce: V rámci samostatného procvičování máme mít v pracovním sešitu hotovo: str. 12, 14/cv. 2,3, str. 15, str. 16, str. 17/cv. 11 Kdo si toto nedodělá, dostane známku, která mu vychází. Toto doplnění doplní mořeplavcům nejen jejich znalosti, ale také získají jedničku. Ohledně známek vycházím z průměru v bakalářích. Komu vychází jednička, doplňovat nemusí, protože vše zná. |
vlastivěda | pondělí: písemné opakování 15.1. (písemné opakování na Kelty, Germány a Slovany – test ( výběr z možností A,B,C,D) Následně budeme pokračovat opakování. Opakujeme Velkou Moravu a následně 1. Přemyslovce až do posledního Přemyslovce. uč. str. 20 – 21, 22 – 23, 24 – 25, 26 – 27 a 28. Tuto látku máme probranou z center aktivit. Všichni mají mít hotovo pracovní sešit str. 14 a 15 čtvrtek: Jaký je náš stát – práce s mapou z učebnice str. 28-29 + krátký zápis do sešitu – najdete na stránkách třídy v příloze |
Tento týden nepíšeme minutovky ani diktát, trénovat však můžeš doma i tak. 😊
Pravidelně čti vlastní knihu, ať můžeš dodat čtenářský deník za leden.
Pravidelně nos svou knihu také do školy. Můžeš si číst na konci hodiny, pokud máš hotovo.
Hodně sil a chuť do práce.
Vaše paní učitelka