ŘÍJEN: Týdenní plán 7.-11.10.

Milí žáci,

vítám vás v novém týdnu plném zajímavých aktivit a učení! Podzim pomalu barví přírodu. Tento týden nás čeká spousta novinek a doufám dalších zábavných úkolů. V matematice si zopakujeme práci s nulou a procvičíme jednotky hmotnosti a délky. Naučíme se již také něco nového, písemné násobení trojciferným číslem a podíváme se na desetinná čísla.

V geometrii se zaměříme na vlastnosti úhlopříček a trojúhelníky. Budeme také trénovat kružnice a rýsovat terč. Osvojíme si další nové názvosloví (odvěsna a přepona).

Ve vlastivědě si shrneme probranou látku a zahrajeme si bingo. Dozvíme se také něco nového o klasicismu a Ludwigu van Beethovenovi. Tím dokončíme kapitolu a můžeme se těšit do 19. století.

V češtině opakovat párové souhlásky a skupiny s ě a je. Naučíme se již také něco nového, skupiny mě a mně a povíme si o slovech z doby národního obrození. Připravím pro vás také texty na čtení o skladatelích baroka a klasicismu, které si společně přečteme a poslechneme ukázky jejich hudby.

Na středu si každý přinese svého plyšového mazlíčka a napíšeme o něm příběh v hodině psaní. (Jak dlouho ho máte, jaký je jeho příběh, kdy vám pomohl, ztratil se někdy? ) Nezapomeňte si také nosit vlastní knihu na čtení, abyste si mohli za odměnu číst.

Těším se na společné učení a zábavu!

Vaše paní učitelka

tabulka učiva po předmětech: ( píšu pravidelně den po dni )

Matematika

pondělí:

výklad k desetinným číslům (kde se desetinná čísla objevují + znázornění na číselné ose, čtení desetinných čísel, práce s desetinnou čárkou, jak zapsat desetinné číslo zlomkem a naopak prezentace a zápis do sešitu)

+ samostatné počítání v pracovním sešitě na str. 20/cv. 1,3

úterý: pokračování v nové látce (opakování dnešní látky čtení desetinných čísel, práce s desetinnou čárkou, jak udělám ze zlomku desetinné číslo a naopak + nově sčítání a odčítání desetinných čísel a zaokrouhlování na desetiny a setiny. (uč. str. 86)

+ samostatné počítání v pracovním sešitě na str. 20/cv. 6,8,11,12

  • Pracovní sešit (str. 20 – 22): Každý svým tempem
  • Opakování práce s nulou: Uč. str. 21, růžová tabulka
  • Cvičení zpaměti: Uč. str. 21/cv. 17
  • Vlastnosti násobení: Uč. str. 25, růžová tabulka
  • Slovní úlohy a početní procvičení: Uč. str. 25/cv. 25, cv. 27
  • Násobení pod sebou: Uč. str. 26/cv. 31, cv. 36
  • Nová látka: Písemné násobení trojciferným číslem, výklad k desetinným číslům, uč. str. 86
  • Opakování násobení dvojciferným číslem: Uč. str. 30/cv. 1, 4
  • Slovní úlohy: Uč. str. 30/cv. 2, 6
  • Tabulky: Uč. str. 31
  • Procvičení a slovní úloha: Uč. str. 31/cv. 12, cv. 14

Geometrie – pátek

  • Vlastnosti úhlopříček: Uč. str. 23
  • Pracovní sešit: Str. 30
  • Trénování kružnic: Růžový sešit str. 5 (někdo již má)
  • Rýsování terče: Růžový sešit str. 6

Vlastivěda – pondělí a čtvrtek

pondělí:

  • Shrnutí probrané látky + zápis do sešitu Jak lidé žili v době 18. století za osvícenské vlády Habsburků
  • Znaky klasicismu a klasicismus v hudbě: Ludwig van Beethoven + W. A. Mozart
  • pracovní sešit str. 7 ( str. 6. kdo nemá hotovou)

čtvrtek:

Písemné opakování: 10.10. (čtvrtek) podobné otázky, které jsem vám dávala v pondělí

Čeština

pondělí: zápis do sešitu nová látka na MNĚ a MĚ + několik vět na trénování příkladů

uč. str. 28 důležité tabulky + cv. 8 na ukotvení znalostí slov s MĚ + uč. str. 29/cv. 9 společně + pracovní sešit str. 19/cv. 9

úterý čtení: hlasité čtení + tvorba výpisků Budeme společně číst o životě Ludvíka van Beethovena ( pokud bude chuť, budu mít připravené i texty na ostatní skladatele baroka klasicismu), texty vložím do Teamsů

středa: diktát na pravopis mix y/i ( shoda podmětu s přísudkem, slova příbuzná a koncovky podstatných jmen)

POTOM zopakování pravidel z pondělí a slov, která si máme pamatovat + procvičení nové látky

uč. str. 29/cv. 10 + pracovní sešit str. 19/cv. 10

Mě/mně (zájmeno já) – Procvičování online – Umíme česky (umimecesky.cz)

Psaní mě/mně ve slově – Procvičování online – Umíme česky (umimecesky.cz)

3. hod psaní přinést vlastního plyšáka ( Budeme psát jeho příběh)

Tvůrčí psaní: Příběh plyšového mazlíčka

  • Vyrábíme: Uč. str. 27-31
  • Opakování párových souhlásek a skupin s ě, je
  • Nová látka: Skupiny mě a mně, předpony
  • Slovotvorba: Slova z doby národního obrození
  • Vzorce souvětí a psaní čárek: Pracovní sešit str. 15/cv. 12
  • Pracovní sešit: Str. 17/cv. 1, 2, str. 18-20

Čtení ( úterý a čtvrtek )

  • Text na čtení: Skladatelé baroka a klasicismu (Bach, Vivaldi, Mozart, Beethoven) – úterý
  • Stručný zápis a ukázky
  • Vlastní kniha na čtení: Každý den ( ve čtvrtek je čtenářská dílna s vlastní knihou)

Výtvarná výchova a pracovní činnosti (středa a pátek)

  • Dokončení děl ročního období
  • Lepení Lapbooků

Etická výchova: (úterý)

agresivita s prvky dramatické výchovy ( vysvětlení pojmu, diskuse, aktivní zapojení ve skupinkách, krátké scénky na vylosované scénáře), reflexe + krátká relaxace a záchranné techniky na ovládání emocí

05.10.2024