Čas, hodiny, hodinky, ručičky, ciferník, minuta, sekunda, vteřina, rok, den, poledne, půlnoc …
Jako malí jsme se učili kraťoučkou říkanku: : Čtvrt, půl, třičtvrtě celá. Ukažte hodinky, má zlaté panenky, kolik to dělá? „.
Dnes většina dětí zná hodiny a hodinky spíše digitální.
S časem, časovými jednotkami i údaji se setkáváme na mnoha místech a mnoha oblastech.
My se jim věnujeme v matematice, češtině, prvouce a přidali jsme ještě výtvarnou výchovu.
Děti vytvářely papírové hodiny.
Nejdříve využily dovednosti z geometrie – rýsování, pak pracovaly s nůžkami, to byly konstruktéry.
Po sestavení hodin se změnily v dekoratéry a dekoratérky a své hodiny ozdobily.
Hodiny teď používáme v matematice a prvouce.
Děti tvoření bavilo a hodiny se jim moc povedly.
M.Václavková