Třída 5.E

Třídní učitel:

Martina Václavková

 tel: 251001790
 mavaclavkova@zscernos.cz

Aktuálně ze třídy

Nový les pro Všenory

Les je místo pro život mnoha organismů. Jeho místo v krajině je nezastupitelné. Je i místem pro relaxaci a odpočinek nás lidí. To, že je tu, není samozřejmost. Je tu, aby tu byl a byl zdravý, je třeba se o něho také starat. Právě k tomu jsme se dnes rozhodli přispět i my. Zapojili jsme se do akce Nový les pro Všenory, kterou pořádá Lesní správa Jíloviště a místní spolek Na jedné vlně z.s. Lesy jsou zasažené kůrovcem. Řádění kůrovce je znatelně viditelné už i na Hřebenech. Mezi nejvíce napadená místa, která můžeme vidět i z oken naší školy, patří…

Není taška jako taška

Kam s ním? Není jen otázka ze známé povídky. Je to i otázka, která nás provází pokud chceme někam něco přemístit či uložit. Do pytlíku, sáčku, do vaku? A co třeba do tašky? Ne do „igelitky“ ne. Taková látková, pěkná, ta by se určitě hodila. A nejlépe originální. My jsme se přesně do takových tašek pustili. Udělali jsme si návrhy a pak nápady přenesli pod vedením trpělivého a ochotného pana lektora na plátěné tašky. Výsledek? Super. Co kus to originál. Děti to velmi bavilo a na taškách je to vidět.

Radost na třetí

Adventní období se blíží. Stejně jako v předchozích letech se naše škola účastní Mikulášských trhů 7.12. na Vráži. Děti zde budou prodávat výrobky žáků naší školy. Za výtěžek budou zakoupeny dárky pro děti z dětských domovů a pěstounských rodin. My jsme letos připravili kamínky pro radost. Jsou z mramoru. A proč radost na třetí? Bavilo nás kamínky vyrábět. Radost bude mít ten, kdo si je koupí. Dárek za ně pořízený potěší obdarovaného. To jsou tři radosti v jednom :). Přijďte se podívat a udělat radost nejen sobě.

Baroko na vlastní kůži

25. října jsme se prostřednictvím programu v Českém muzeu hudby přenesli do barokní doby. Paní lektorka jiskřila energií a nadšením a to přenesla i na nás. S využitím záběrů, fotografií i „živých“ ukázek nás seznámila se znaky barokního slohu. Děti velmi hezky doplňovaly jim známé informace a reagovaly na výzvy od ní. Pracovaly s historickými texty, dostaly do rukou barokní originály, studovaly písmo a pak si vytvořily návrh své značky (monogramu) v barokním stylu. Poslouchali jsme barokní skladby, které nám paní lektorka hrála a zpívala. Pak děti pod jejím vedením nacvičily latinskou barokní skladbu, doprovodily se i na „trubky“, zpívaly…

ŽIDOVSKÉ TRADICE

V pátek 18. října jsme se vydali do Židovského muzea v Praze. Čekal nás tu pestrý program Badatel. Probíhal v interiéru i exteriérech. Náplní programu byly židovské zvyky a tradice. V muzeu pracovaly děti ve skupinách. Každá skupina prozkoumávala jednu z oblastí – běh života, den odpočinku, domácnost, pesah, svatba. Přidělené téma zpracovaly s pomocí textů a předmětů, pak ji představily ostatním. Dětem se dostaly do rukou opravdu zajímavé věci. Někteří prezentovali formou dramatizace. Společně jsme si o tématech ještě povídali. Pak nás paní průvodkyně vzala do tří synagog – STAROVOVÉ, PINKASOVY A KLAUSOVY. Kluci měli v přítomnosti svitků na…

Pověsti, báje a legendy ve školní knihovně

Máme rádi knížky. Máme velmi hezkou školní knihovnu. Máme šikovnou a milou paní knihovnici. Proto a nejen proto vítáme možnost absolvovat program, který pro nás naše paní knihovnice připravila. Tentokrát jsme se spolu s ní zabývali pověstmi, bájemi a legendami. Společně jsme dali dohromady jejich charakteristické rysy a rozdíly. Porovnávali jsme pověsti, pohádky, legendy. Pověsti jsme si rozdělili podle toho, jakým tématem se zabývají. Děti velmi hezky spolupracovaly a paní knihovnice jejich odpovědi upřesňovala a doplňovala. Ukázali jsme si některé knížky věnované pověstem, které máme ve školní knihovně. Děti poslouchaly čtenou pověst, reprodukovali ji. Pracovaly s pracovním listem a odpovídaly…